جهش تولید | چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹

جشنواره محل حضور برنامه‌سازان پیشکسوت و جوان در کنار هم است

جشنواره محل حضور برنامه‌سازان پیشکسوت و جوان در کنار هم است


جشنواره محل حضور برنامه‌سازان پیشکسوت و جوان در کنار هم است

جشنواره محل حضور برنامه‌سازان پیشکسوت و جوان در کنار هم است
سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در گفت‌وگو با ستاد خبری نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در مورد اینکه جشنواره تا چه اندازه در استعدادیابی جوانان در مراکز استان‌ها تاثیر دارد، گفت: اصولا یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای جشنواره‌های هنری و رسانه‌ای  در دنیا شناسایی استعدادهای نو در تولید آثار هنری فاخر، هم در  فرم و هم محتوی است. در رسانه ملی نیز از دیر باز شاهد جشنواره‌هایی از این دست هستیم که یکی از با سابقه‌ترین آنها جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌هاست، جشنواره‌ای با فراز و نشیب که طبیعتاً امروز پس از سال‌ها برگزاری باید  به پختگی لازم برای دست‌یابی به اهداف خود رسیده باشد.
وی افزود: رسانه‌های موفق دنیا همواره بستر ظهور و بروز استعدادهای جوانان را فراهم و برای این مهم هزینه‌هایی را نیز تقبل می‌کنند و طبیعی است جوانانی که توجه مدیران و پیشکسوتان رسانه را به خود می‌بینند جسارت ورود به عرصه‌های جدید رسانه‌ای را پیدا می‌کنند. در مراکز استان‌ها جوانان با استعدادی که مترصد نمایش توانمندی خود هستند، کم نیست که امیدوارم در این جشنواره هم میزبانان و هم میهمانان به هدف خود برسند.
سهرابی مورد اینکه جشنواره تا چه حد می‌تواند در انگیزه‌سازی برای برنامه‌سازان شبکه‌های استانی تأثیرگذار باشد بیان کرد: جشنواره تولیدات مراکز محل حضور برنامه‌سازان پیشکسوت و جوان در کنار هم است؛ محیطی با نشاط و همدلانه که جنس رقابت همکاران در آن متفاوت از جشنواره‌های مشابه در دنیا، کشور و حتی دیگر جشنواره‌های صدا و سیما است، چرا که همکاران استان‌ها از دیرباز روابطی صمیمی و دوستانه با هم داشته و دارند و موفقیت هرکدام به مثابه توفیق همگان است، پس بجاست که در این محیط انگیزه لازم برای تولید آثار خوب با استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های حوزه ماموریت برای هر کدام از همکاران ایجاد شود.
وی در مورد لزوم برگزاری این جشنواره نیز اظهار کرد: در عصر ارتباطات و فناوری‌های متعدد رسانه‌ای و در دنیایی که مخاطب امروز انتخاب بسیاری برای دیدن، شنیدن، خواندن و دریافت دارد، رسانه‌ای موفق است که به میل و نیاز مخاطب، آن هم به صورت حرفه‌ای توجه می‌کند، تلاش رقبا را رصد می‌کند و برای جذب و نگه داشتن مخاطب می‌کوشد. رسانه‌ای که نقاط قوت و ضعف خود را دائم بررسی و واکاوی می‌کند و برای بهتر و بهتر شدن مدام در تکاپو است و یکی از عرصه‌هایی که می‌توان از ان طریق به این موارد مهم دست یافت جشنواره تولیدات استانی است.