جشنواره مراکز فرصتی برای دست یافتن به راهکارهای جذب مخاطب

ما برای مخاطب خودمان کار میکنیم تا رضایتش را جلب کرده و بر تعدادشان بیافزاییم. جشنواره با انتخابهایی که میکند به ما میگوید کارمان درست بوده یا نه. جشنواره هدف اصلی دست یافتن به مسیرها و راهکارهای جذب مخاطبان است. به نظر من کار واحدهای ستادی صدا، سیما، خبر، پژوهش و موسیقی در انتخاب سیستماتیک از میان مجموعه برنامههای مراکز هم به عدالت نزدیکتر است و هم کار کارشناسانهای است.
اگر صرفا کار جشنوارهای کرده باشیم، کار رسانهای درست انجام ندادهایم. گرچه معتقدم باید همیشه در حین کار نیم نگاهی هم به جشنوارهها کرد، اما جشنواره ساز و کار خاصی دارد که ما را مجبور میکند صرفا به آن نیندیشیم واین درست است. به ویژه در آثار «ج» و «د» که طیف وسیعی از تولیدات مراکز را تشکیل میدهد. در مرکز مهاباد سعی بر آن شده که این گونه عمل شده باشد.
بهرام قوی بنیه مدیر کل صدا و سیمای مرکز مهاباد