سید مهرداد سید مهدی : تاثیر جشنواره تولیدات مراکز استانها در ارتقای محتوا مشهود است

سید مهرداد سید مهدی معتقد است که جشنواره استانها تاکنون در سمت و سوی رقابت حرفهای و زمینهسازی برای ارتقای محتوایی مراکز و ایجاد انگیزه حرفهای در میان همکاران برگزار شده و تاثیر آن در ارتقای محتوا مشهود است.
سید مهرداد سید مهدی داور کمیسیون خبر بیستمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما در گفتوگو با ستاد خبری این جشنواره درباره سطح آثار ارائه شده در این دوره گفت: بررسی آثار ارسالی از مراکز استانها نشان میدهد که سطح آثار این دوره نسبت به دورههای قبل بهتر است و یک رشد کیفی و محتوایی در آثار دیده میشود و در جلسات بررسی آثار، داوران جشنواره به این موضوع اذعان داشتند.
وی در مقایسه آثار امسال با سال گذشته بیان کرد: با توجه به ارتقای کیفی و محتوایی آثار ارسالی به این دوره از جشنواره، میتوان گفت که نسبت به دوره قبل شاهد پیشرفت هستیم.
سید مهدی در ادامه در مورد اینکه برگزاری جشنواره تا چه حد به ایجاد انگیزه در جوانان در مراکز استانها کمک کرده است، گفت: برگزاری جشنواره قطعا موجب ایجاد انگیزه مضاعف در میان همکاران خواهد شد و از این جهت برگزاری آن نکته مثبتی است، اما باید مراقب بود که همکاران مراکز استانها به سمت تولید آثار جشنوارهپسند نروند. هدف باید ارتقای کیفیت و محتوای آثار باشد و باید گزارشها و مجموعههای خبری به سوی ساختارمند شدن و رعایت اصول و چارچوبهای حرفهای پیش بروند.
وی افزود: در چنین شرایطی تولید آثار با کیفیت، ساختارمند و حرفهای در دستور کار مراکز قرار میگیرد و شما میتوانید بهترینها را برای جشنواره انتخاب کنید. بنابراین تولید آثار صرفا برای جشنواره، هدف قرار نمیگیرد و در چنین شرایطی جشنواره به ارتقای کیفی مراکز کمک خواهد کرد.
داور کمیسیون خبر بیستمین جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما همچنین درباره لزوم برگزاری جشنواره بیان کرد:جشنواره اگر با هدف رقابت حرفهای و زمینهسازی برای ارتقای محتوایی مراکز و ایجاد انگیزه حرفهای در میان همکاران برگزار شود، بسیار مطلوب است و تاثیر گذار خواهد بود، اما اگر جشنواره به سمت مراسم تشریفاتی و تجلیل صوری برود، بسیار مضر خواهد بود. به لطف خداوند جشنواره استانها تاکنون در سمت و سوی مسیر اول بوده و تاثیر آن در ارتقای محتوا مشهود است.
وی در ادامه تاکید کرد: به نظر من باید شاخصهای ارزیابی در جشنواره، در هر دوره به روز شود، زیرا سرعت تحولات در عرصه اطلاعرسانی و ارتباطات بسیار بالا است و نمیتوان در گذشته توقف کرد. باید هم دانش مربوط به ارتباطات را افزایش داد و هم شاخصها را دائما به روز کرد.